BESTEL NU MET 10% KORTING!

Uw winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Marketingmateriaal

34 Resultaten

34 Resultaten

biomaris-meerestief-wasser-0
Uitverkocht

Marketingmateriaal

Slim geld uitgeven aan effectieve marketingmateriaal en groeien met de salon in bestaande en nieuwe doelgroepen is een kans die de echte professional niet aan zich voorbij laat gaan! Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie: +31 (0)10 524 34 44 of verkoop@cosinta.nl. Hierna volgt een overzicht van diverse ondersteunende marketingmaterialen die we aanbieden om jou als schoonheidsspecialist te helpen je merk te promoten, klanten te binden en je salon te laten groeien door je te onderscheiden van de concurrentie. Je hebt altijd concurrentie nodig om de beste te zijn!

Afsprakenkaart

In ons assortiment hebben wij afspraken kaarten zodat je in contact kan blijven met je klant om zgn. no-shows te verminderen. Natuurlijk zijn we allemaal digitaal met een mobiele telefoon maar niet iedereen maakt actief gebruik van een digitale agenda. Zo spelen de afspraken kaarten nog steeds een belangrijke rol in je marketing. Als je logo en contactgegevens ook op de kaarten staan dan heeft jouw klant al je gegevens onder handbereik. Een mooie afsprakenkaart zorgt voor een professionele uitstraling en een blijvende indruk bij je klanten. Bedenk wel dat het sturen van een afspraakherinnering via de app of een sms een aantal dagen voor de afspraak de klant nogmaals herinnert aan de gemaakte afspraak om no-show en leegloop van uren in de salon te voorkomen.

Natuurlijk is het meer dan verstandig om zelf een (digitale) klantenkaart bij te houden zodat je precies op de hoogte bent van de huid van de klant, de huiddoelstellingen en de producten en behandelingen die worden gegeven naast de persoonlijke gegevens om de klant op bepaalde momenten pro-actief te kunnen benaderen (bijvoorbeeld seizoen, verjaardag, feestdagen, vakantie etc.).

Displays/Inlays

Cosinta helpt bij een dynamische presentatie van de merken in jouw salon. Displays zijn onmisbaar bij een fysieke presentatie van jouw producten, aanbiedingen en promoties aan je relaties. Diverse varianten displays (permanent en tijdelijk) geven jou de flexibiliteit in keuze mede afhankelijk van de ter beschikking staande ruimte in jouw salon. De tijdelijke displays zijn van herbruikbaar materiaal die geen belasting vormen voor het milieu. De permanente displays zijn voorzien van inlays om jou ook flexibiliteit aan te beiden m.b.t. de inrichting passend bij jouw wensen.
De displays zijn voorzien van opvallende wisselbare showcards die aansluiten bij de promotie van het merk v.w.b. seizoen en/of behandeling. De permanente displays zijn voorzien van kleine Tv-schermpjes waarop middels korte video opname behandelingen en producten worden afgespeeld. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden is een oude Chinese wijsheid en die is nog steeds van kracht heden dag. Een bewegend beeld zorgt dat jouw relaties worden aangetrokken naar de display en nieuwsgierig worden naar hetgeen wordt getoond. Dat biedt voor de actieve professional kansen om in gesprek te gaan met jouw relatie voor aanvullende of nieuwe merken/producten/behandelingen.
Zet de display met scherm op een opvallende plaats zodat voorbijgangers en bezoekers worden aangetrokken en daarmee met een proactieve houding van jou als professional de kans op verhoogde omzet toeneemt!

Flyers en Brochures

De laatste jaren is het belang van geprinte brochures afgenomen, je ziet dan ook de lokale drukkerijen steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen. Toch blijft het van belang om jouw bestaande en nieuwe klanten te voorzien van gepersonaliseerde informatie over de merken, producten en behandelingen. Vandaar dat Cosinta  veel informatiemateriaal digitaal vervaardigd  zodat deze ook digitaal verspreid kunnen worden (email) en ondersteunt met digitale uitingen op social media platforms. Cosinta heeft voor haar eigen merken digitale platforms die voor al haar relaties te benaderen zijn zodat evt. uitingen ook door jou voor je eigen salon gepersonaliseerd kunnen worden.
Indien je als strategie liever meerder communicatie kanalen wil opzetten (digitaal gecombineerd met fysiek) dan kan je de gepersonaliseerde uitingen die direct verwijzen naar jouw salon alsnog naar eigen behoefte en inzicht laten drukken. Drukwerk is tegenwoordig goed betaalbaar want de kosten liggen meer op het gebied van ontwerpen en daar zorgt Cosinta met haar merken in eigen beheer voor.

Met onze digitale flyers en brochures kun je dus moeiteloos je boodschap aanpassen en je marketingmateriaal personaliseren. Digitaal kan je deze informatie gemakkelijk en vrijwel kosteloos delen met klanten, vrienden en familie om zo je klantenbestand organisch te laten groeien.

Geschenkbonnen

Met de inzet van gepersonaliseerde geschenkbonnen stimuleer je herhaalbezoek en (herhaal) aankopen in jouw salon. Geschenkbonnen zijn en blijven tot op heden sterke marketing instrumenten die zorgen voor klantenbinding en herhaalbezoek.

Wij hebben voor de actieve beauty professional diverse geschenkbonnen in ons assortiment (ook digitaal om zelf van nadere informatie te voorzien en te laten drukken). Geschenkbonnen zijn een prachtig cadeau om te krijgen en om te geven. Zorg dat de relaties van jouw klanten ook de ervaringen van jouw salonbehandelingen en producten kunnen ervaren. Als professional weet je ook dat mannen graag geholpen worden met het uitzoeken van een passend cadeau voor vrouw/vriendin. Met een actieve benadering kan je hier je voordeel mee doen en tegelijkertijd ontzorgen en werken aan klantenbinding. Mannen en vrouwen maar tegenwoordig ook de kinderen zijn blij met een verwen moment voor jezelf in deze haastige en drukke maatschappij!
Geef een onvergetelijke klant ervaring als cadeau!

Posters en Showcards

In ons assortiment hebben wij van de door ons gevoerde merken diverse posters en showcards om de merken te laten opvallen aan voorbijgangers en bezoekers van de salon. Natuurlijk zijn deze ook digitaal beschikbaar om bestaande en toekomstige relaties persoonlijk te informeren omtrent nieuwe merken, behandelingen en producten.
Duidelijke afbeeldingen die gebruik of inhoud van een product visueel maken om de merken effectief te promoten en daarnaast jou en je salon als modern en vakbekwaam in de markt te zetten. Opvallen om je naamsbekendheid te vergroten, klanten te binden en nieuwe bezoekers aan te trekken om je salon en de omzet te laten groeien.

Samples

Samples zijn een effectief marketing middel mits ze bewust en gericht worden ingezet. Jouw relatie moet wel worden bewerkt om de latent aanwezige behoefte (gericht op een cosmetische verbetering waar men van bewust gemaakt moet worden) aan te spreken.
Een herkenbare behoefte bij jouw relatie kan worden geactiveerd door gericht samples mee te geven. Jouw relatie kan dan zonder extra kosten producten en/of behandelingen ervaren zodat ze in de toekomst bij je terugkomen in de salon voor het volledige product of behandeling. Het heeft geen effect om met samples te strooien in de hoop dat jouw relatie dan spontaan overgaat tot de aanschaf van het product of een nieuwe behandeling uit zichzelf aangeeft. Jij bent de professional en die toegevoegde waarde wordt dan ook door jouw klant gevraagd en verwacht.

Op een juiste wijze ingezet zijn samples een effectieve manier om merk loyaliteit te creëren, meer uit je bestaande klantenbestand te halen en te groeien naar een groter klantenbestand.

Tasjes

Papieren tasjes hebben wij van diverse merken in verschillende formaten voorradig. Niet alleen om je eigen aankopen in mee te nemen (hoewel vrijwel de meeste bestellingen van onze klanten worden opgestuurd in beschermende dozen), maar ook voor een stijlvolle afwikkeling van je verkoop transactie in je salon. Een tevreden klant met producten in een tas met jouw merknaam is een wandelend reclamebord.
Papieren tasjes zijn ontworpen om je te helpen met jouw marketinginspanningen om op deze vrij eenvoudige wijze te helpen je doelstellingen te bereiken.
Neem vandaag contact met ons op om samen te ontdekken hoe wij als partner groothandel je kunnen helpen om je/ons merk naar nieuwe ongekende hoogte te brengen!

De Kracht van Innovatieve Communicatie en Klanttevredenheid

Cosinta staat in de beautybranche bekend als een innovatieve en vooruitstrevende groothandel in cosmetica. Ruim 60 jaar ervaring heeft ons geleerd hoe belangrijk effectieve en betaalbare marketing is om te groeien in bestaande en nieuwe klantgroepen. De markt wijzigt en de wijze waarop onze en jullie relaties benadert en bedient willen worden verandert in een hoog tempo.
Waar voorheen gedrukte brochures en frequente fysieke nieuwsbrieven nog effect hadden is dat gewijzigd in snelle digitale communicatie. Echter, onder druk van privacy wet en regelgeving zien we nu ook het belang van digitale communicatie (via o.a. social media) snel veranderen. We staan nu aan de vooravond dat cross mediale communicatie met een inzet van meerder kanalen die elkaar versterken in belang toeneemt.
Als schoonheidsspecialist is het in de huidige overvolle markt belangrijk om op een juiste wijze op te vallen. Dat doe je met onze onderscheidende merken en behandelingen maar ook met de hulp van Cosinta want die volgt voor jou te laatste trends en ontwikkelingen die jou het concurrentievoordeel geven. Maar vergeet vooral je eigen kennis en kunde niet te profileren want daar maak je uiteindelijk jouw klanten blij mee en die geven jou het onderscheidend vermogen t.a.v. de concurrentie. De beste marketing is namelijk een tevreden klant die positief over jou, je behandelingen en je salon praat. Vraag je beste en trouwste klanten dan ook of ze als ambassadeur van je salon willen fungeren want uiteindelijk levert mond op mond reclame de beste reclame op. Je weet dan ook zeker dat die reclame in de buurt van je salon wordt geuit en dat levert klanten op in j eigen verzorgingsgebied!

Promotiemateriaal

Met effectief promotiemateriaal kan je niet alleen jouw salon maar ook je merken stimuleren met als doel een groei van de door jou aangeboden behandelingen en producten. Professionaliteit, vertrouwen en vakbekwaamheid zijn zaken waar jij jouw beautyinstituut door laat opvallen in een sterk concurrerende markt. Het werken met een gerenommeerde leverancier met sterke merken die een bewezen trackrecord hebben in de cosmetica industrie helpt daar enorm bij.
Strategisch gebruik van promotiemateriaal met de juiste aanpak zorgt ervoor dat jouw merk niet alleen opvalt maar ook blijft hangen bij klanten.

Waarom Promotiemateriaal?

Sterke merken zijn constant in kwaliteit en herkenbaar. Met promotiemateriaal van deze merken heb je een krachtige manier om jouw salon voortdurend in het hoofd van klanten te houden. Een branded tas, stijlvolle pen, of sample met het merklogo zorgt ervoor dat jouw merk dagelijks zichtbaar is. Het vergroot naamsbekendheid en versterkt de verbinding van kwaliteit en professionaliteit.

Drie tips voor effectieve inzet promotiemateriaal

1. Kies passende artikelen bij jouw merk

De uitstraling van promotieartikelen moet naadloos aansluiten bij de sfeer en kernwaarden van jouw salon en merk. Zorg dus dat elk promotieartikel jouw merkverhaal ondersteunt.

Let daarnaast op kwaliteit en investeer in producten die lang meegaan en dagelijks gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld luxe notitieboeken of stijlvolle pennen).

2. Wees Origineel

Geef jouw klanten iets wat ze niet verwachten, maar dat wel een link heeft met jouw beautyinstituut en merk. Creativiteit is de sleutel dus verdiep je in ons aanbod en maak jouw promotieartikelen een verlengstuk van de unieke ervaring die jouw salon en merk biedt.

3. Kies voor zinvol promotiemateriaal

Ga voor promotiemateriaal die functioneel zijn en echt gebruikt worden zodat ze in het dagelijkse leven van klanten zichtbaar zijn en blijven.

  • Populaire opties:
    • Een nagelvijl met logo.
    • Een mini (hand) crème

Klanten worden herinnerd aan de fijne ervaring met jou en je salon door regelmatig gebruik van het promotie materiaal.

Maak promotiemateriaal zichtbaar

Presenteer jouw promotiemateriaal zichtbaar in de salon en leg het niet op een plek waar het geen functie heeft (in de lade).
Zorg voor een eigen branded goodiebag (of van een merk) gevuld met samples, een kortingsvoucher en een klein cadeautje als welkomst, verjaardags- of eindejaar attentie.
Aandacht op speciale momenten blijven bij en trekken bestaande en nieuwe klanten naar jouw salon en daar is promotiemateriaal uiteindelijk voor bedoeld.
Dus maak promotiemateriaal een essentieel onderdeel van jouw marketingstrategie. Het is een kleine investering die grote resultaten kan opleveren voor jouw beautyinstituut.
Zorg dat jouw merk onmiskenbaar opvalt!